Звіт
директора Володимирівського навчально-виховного комплексу (загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад) Красноградської районної державної адміністрації Харківської області про свою діяльність на посаді протягом 2015/2016 навчального року.
Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу закладу, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2015/2016 навчального року.
На цих загальних зборах ми керуємося Положенням про порядок звітування директора НВК перед трудовим колективом, представниками громадського самоврядування закладу, щодо своєї діяльності на посаді протягом навчального року, яке було затверджено за загальних зборах у червні 2015 року.
Як директор у своїй діяльності я керувалась Статутом, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора закладу, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника навчально-виховного комплексу.
1. Загальна інформація
Управління та фінансування здійснюється відділом освіти Красноградської РДА, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля школи прийнята в експлуатацію 1961 року, земельна ділянка, яка належить школі має площу 2,0 га. У 2015/2016 навчальному році працювало 14 педагогічних працівників та 12 працівників з числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершило 5 учнів, середня наповнюваність класів становить 6 учнів.
2. Кадрове забезпечення.
У 2015/2016 навчальному році штатними працівниками заклад був забезпечений на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. Нажаль лише 90 % педагогів закладу володіють комп’ютером. Перспектива в освіті така, що років через п’ять вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями.
У розрізі базових дисциплін ситуація з укомплектованістю педагогічними кадрами має такий вигляд - середнє тижневе навантаження педагогічних працівників по школі становить 18,5 год.
3. Методична робота.
У закладі діє певна система методичної роботи. ЇЇ сітка створена на діагностичній основі. Керівництво методичною роботою здійснювала методична рада, яка працює на базі шкільного методичного кабінету.
До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі. Серед них керівники шкільних методичних обєднань. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання, тощо.
Учителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділились досвідом роботи по проблемах, зросла їх педагогічна майстерність. Внаслідок чого рівень навчальних досягнень учнів школи був значно покращений.
Учителі закладу йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів.
У 2015/2016 навчальному році атестувався 1 педпрацівник. За результатами атестації: Бобровицька Валентина Станіславівна – підтверджена категорія «Спеціаліст».
Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на достатньому рівні.
4. Навчальна діяльність учнів.
Протягом 2015/2016 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у закладі приділяється охопленню дітей навчанням.
Учні нашої школи традиційно активні учасники міжнародних конкурсів. Цього року учасниками конкурсу юних знавців фізики «Левеня» стали 9 учасників, а конкурсу юних знавців математики «Кенгуру» - 26 учасників. На цьогорічний конкурс МАН було подано 1 роботу. Велика заслуга в цьому вчителів, які готували дитину до конкурсу, рецензували наукову роботу.
6. Виховна та позакласна робота.
Педагоги закладу глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв'язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків:
• Превентивне виховання.
• Морально-етичне виховання.
• Художньо-естетичне виховання.
• Національно-патріотичне виховання.
• Трудове виховання.
• Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя.
• Економічне виховання.
• Екологічне виховання.
Районні виховні заходи у яких минулий рік взяла участь наша школа і показала активність та відмінні результати:
• День Перемоги.
• Заходи пам’яті жертв Голодомору.
• Захід до річниці виведення радянських військ з Афганістану.
• Численні конкурси малюнків.
• Районний огляд художньої самодіяльності.
• Районний конкурс «Замість ялинки новорічний букет», новорічні свята.
Активним у житті школи було учнівське самоврядування. У школі діє система самоврядування «Шкільний парламент». При парламенті діють кілька комісій: «Знання», «Дисципліна і порядок», «Здоров’я», «Рада суспільно-корисних і добрих справ», «Центр національного і культурного відродження». «Дозвілля», «Прес-центр». Силами активістів парламенту під керівництвом педагога-організатора та за допомогою учителів, класних керівників були організовані шкільні вечори «Українські вечорниці», «Шкільна книга рекордів», «Шкільний КВК», «Нумо, хлопці!», вечір зустрічі Нового року, «Несподіванка в день св. Валентина», «Нумо, дівчата!». Також членами учнівського самоврядування систематично перевірялись робочі куточки у класах, вологе прибирання на перервах, стан озеленення закладу. Згідно плану, щопонеділка відбувалися загальношкільні лінійки, де учні звітувалися за стан чергування по закладу, проведену роботу.
7. Соціальний захист.
Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:
• малозабезпечених - 6;
• з неповних сімей – 12;
• багатодітних – 9.
Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Для них була організована участь у таких заходах: участь у новорічних заходах з подарунками, оздоровлення у пришкільному дитячому таборі «Сонечко». Деякі діти з пільгових категорій за кошти районного бюджету мали змогу оздоровитися у дитячих оздоровчих таборах державного значення. Також за бюджетний кошт діти з малозабезпечених сімей щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні, а в дошкільному підрозділі діти з багатодітних родин харчуються з оплатою в 50%.
8. Співпраця з батьками.
Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.
Однією з традиційних з форм роботи з батьками є батьківські лекторії. Тематика лекцій підбирається з врахуванням вікових особливостей дітей.
9. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.
Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у ДНЗ обладнаний ізолятор організовує систематичне та планове медичне обслуговування вихованців, а огляд школярів здійснюється працівниками Володимирівського ФАПу. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у січні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється два дні. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у директора школи.
Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст..22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4 класів забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням.
Цікавими оздоровчими заходами у школі є проведення традиційного Дня здоров’я, шкільної спартакіади, бесіди з лікарями ЦРЛ, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню житя і здоров’я дітей» де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.
Цікаво і змістовно відбулося оздоровлення школярів у пришкільному таборі «Сонечко». Цього року вихованцями табору стали 36 учнів школи.
10. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Робота з охорони праці , безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи.
На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.
11. Фінансово-господарська діяльність.
Будівля школи прийнята в експлуатацію 55 років назад. Але не зважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок, доплат працівникам школи. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті школою енергоносії. Не в кращому стані електромережа. Протягом навчального року за рахунок бюджетних асигнувань здійснено капітальний ремонт навісу над центральним входом.
На заміну вікон (7 шт.) та дверей (3 шт.) ЗНЗ та встановлено дитячий павільйон на території ДНЗ було витрачено 122 356 грн. бюджетних коштів, що були виділені Володимирівською сільською радою. За рахунок батьківських коштів та за кошти шефів (ТОВ «Новий сад», ТОВ «Укрнафтогазресурс» та родини Гноєвих) було проведено косметичний ремонт школи (8000 грн.) та дошкільного закладу (2500 грн.). Загальна сума коштів: ДНЗ – 62500 грн., ЗНЗ – 70356 грн.
|