Шкільне самоврядування
Основною ланкою у становленні виховного колективу є учнівське самоврядування — самодіяльна організація дитячого життя в школі. Воно уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формуванню у них громадянськості, організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів, виступає їх ініціатором. Загалом учнівське самоврядування є незамінним помічником педагогів.Особливе значення у справі шкільного самоврядування має формування перспектив цілей учасників. Саме таким чином, на думку педагогів і психологів, забезпечується розвиток і укріплення учнівського колективу. Розвиток участі залежить передусім від змістовності і динаміки діяльності учнівського колективу та загальношкільного колективу. А.С.Макаренко свого часу сформулював закон розвитку (руху) колективу: «Колектив повинен постійно рухатись вперед, досягати все нових і нових успіхів, чинити все більший і більший вплив на розвиток і особистісне формування своїх членів». Зупинка у розвитку колективу призводить до його ослаблення і розпаду. Колективна перспектива умова руху колективу – це віддалена у часі мета, що обумовлює прагнення і добровільну діяльність, в якій зацікавлена переважна більшість членів колективу. Характер перспективи залежить від індивідуальних психологічних і вікових особливостей учнів, колективних та індивідуальних інтересів і потреб. Аналіз учнівських перспектив дає педагогу вичерпану інформацію про внутрішній стан і настрій школярів, їх прагнення, інтереси, мрії,ціннісні орієнтири.
Девіз: «Ми пливемо у майбуття, до щасливого життя!»
"Країна Мрій” – 1-9 класи, 43 учнів.
Основними функціями є:
- організаторська – самостійно керує свою суспільно корисною діяльністю;
- виховна – стає носієм моральних переконань;
- стимулююча – сприяє формуванню морально-ціннісних стимулів усіх суспільно корисних справ, регулює поведінку своїх членів, їх відносин.
Основні заповіді в діяльності учнівського самоврядування:
- Робити добро!
- Любити своїх близьких!
- Допомагай іншим людям!
- Не лінись і не шукай виправдання своїм недолікам!
- Знайди свою мету в житті!
- Пізнай світ і себе!
- Внось у своє життя новизну!
Основною метою є виховувати у учнів активну життєву позицію, підготувати до дієвої участі в демократичному управлінні суспільством.
Така модель учнівського самоврядування сприяє виробленню в учнів певних якостей:
- відповідальність за доручену справу, за колектив, за все, що відбувається навколо;
- принциповість – уміння критикувати, належним чином сприймати критику, давати об’єктивну оцінку своїм вчинкам та вчинкам оточуючих;
- самостійність;
- готовність, залежно від конкретних умов, знаходити правильне рішення, долати труднощі;
- творче ставлення до дійсності;
- вміння виявити ініціативу, вносити в будь-яку справу свої зусилля, думки, пропозиції.
Саме тому учнівський колектив сильний і організований, з чіткою системою самоврядування й відповідальності перед суспільством за своє навчання та свої вчинки.
Навчальна комісія:
- Контроль за успішністю учнів
- Виступи лекторських груп
- Проведення предметних тижнів
- Організація взаємодії в навчанні
Культмасова комісія:
- Організація змістовного дозвілля школярів
- Участь в міських, районних та обласних заходах
- Проведення урочистих, тематичних, загальношкільних лінійок
- Участь, підготовка до оглядів-конкурсів художньої самодіяльності
Комісія матеріального забезпечення:
- Збереження шкільного майна
- Рейди-перевірки санітарного стану класів
- Організація суспільно-корисної праці
- Рейди-перевірки стану збереження підручників
- Організація доброчинних акцій
Комісія дисципліни і порядку:
Допомога педагогічному колективу школи у вихованні дисципліни, дотримання учнями правил для учнів
- Контроль за станом чергування класних колективів по школі
- Контроль за відвідуванням учнями школи
- Участь у проведенні рейдів-оглядів зовнішнього вигляду учнів, рейдах-перевірках «Урок»,
- Контроль за спізненням учнів на навчальні заняття
Шефська комісія:
- Допомога вчителям – пенсіонерам
- Співпраця з вихованцями закладу дошкільної освіти
- Організація доброчинних акцій
- Допомога в організації проведення змістовного дозвілля класних колективів «Барвінкової країни»
- Організація проведення виставок, конкурсів, змагань учнів молодшої ланки
Прес-центр школи:
- Естетичне оформлення школи під час проведення масових заходів
- Організація проведення шкільних виставок малюнків, фотогазет, плакатів
Тісна співпраця з іншими комісіями при проведенні загальношкільних заходів