Знайомство зі шкільною бібліотекою
Бібліотечний урок для здобувачів освіти 2 класу
Цілі: ознайомити першокласників із бібліотекою, пояснити дітям такі поняття як: бібліотека, книжка, стелаж тощо. Ознайомить з графіком роботи, і правилами користування шкільною бібліотекою. Виховувати любов до книги, читання.
Бібліотекар. Дорогі діти! Сьогодні ви завітали в гості в чудовий дім, де живуть ваші друзі – книжки. А як же зветься цей дім? Бібліотеку часто називають будинком, в якому живуть книги. Дійсно тут у нас багато книг, кожна стоїть на полиці і чекає, коли її візьмуть і прочитають. Слово бібліотека іншомовного походження і складається з двох слів: «бібліо» - книга і «тека» - сховище. Але в бібліотеці книги не тільки зберігаються, а видаються людям, щоб вони їх читали
Бібліотека – море книг,
бібліотека – храм науки.
Переступайте наш поріг,
беріть скарби нетлінні в руки!
Нема прекрасніше доріг,
Ніж в цей вселюдський храм науки…
П.Гоць
Учитель. Книга – це велике диво, створене людиною. Саме до книги ми звертаємось упродовж усього нашого життя. Вона допомагає в навчанні, відкриває нові горизонти пізнання такого цікавого світу, робить нас більш розумними, ерудованими, збагачує наш внутрішній світ. Вона ніколи не стомлюється й завжди готова повести допитливого читача цікавими безкінечними стежками неозорої Країни Знань.
Як до живих джерел глибоких,
Ми припадаємо до книг,
Черпаємо снагу,неспокій
Та нездоланну правду з них.
Нас поведуть вони у мрію,
Щоб розпізнати суть буття,є
Прийдешні нам шляхи відкриють
І стануть школою життя.
Бібліотекар. Упродовж усього життя ми звертаємося до книжки. Батьки читали вам казки, вірші , оповідання, коли ви ще й говорити не вміли добре. Згадайте свої перші улюблені книжечки, які роздивлялись щось згадуючи, уявляючи, фантазуючи.
У багатьох з вас дома є свої книги, які ви вже прочитали. Давайте згадаємо, які книги ви вже знаєте. (Діти називають книги). Так,це дуже цікаві книги , вони є у нашій бібліотеці. (Бібліотекар показує декілька книг і розповідає про них) У бібліотеці книги видають читати додому. Ось у нас висить плакат на якому написанні правила користування нашою бібліотекою, постарайтесь запам'ятати
Запам’ятайте такі правила (говорять старші діти):
· беріть книжку лише чистими руками;
· не перегинайте книжку – від цього випадають її сторінки;
· не кладіть у книгу олівці та інші предмети, щоб не рвалися обкладинки;
· не загинайте сторінки, а користуйтесь закладками;
· не читайте під час їди;
· щоб книжка була чистою і довго вам служила, обгорніть її.
Бібліотекар.А зараз проведемо екскурсію по бібліотеці.
В нашій бібліотеці є багато різних та цікавих книжок. Всі вони розставлені на стелажах за темами. Ось книжечки, які рекомендовані для читання саме вам – першокласникам.
Бібліотекар. А тепер давайте пограємо в гру, яка називається «А ну відгадай». Слухайте уважно.
А вгадайте з якої казки прийшли ці герої.
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів (Червона Шапочка)
До школи прямує хлопчак дерев'яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний,
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлопчак?
(Буратіно)
Жили собі двоє мишенят і півник «Золотисте горличко»
(Півник і двоє мишенят)
Йшов дід лісом, а за ним бігла собачка. Та й загубив дід (Рукавичка)
Бібліотекар. Молодці! Багато з вас правильно відповіли на запитання. Коли ви станете читачами бібліотеки, будете читати книги, запам'ятовуйте їх назви, авторів. Ми часто будемо грати в літературні ігри.
Запитання для повторення матеріалу:
1. Як зветься дім, де живуть книжки?
2. Які в бібліотеці є відділи?
3. Як зветься професія людей, які працюють в бібліотеці?
4. На скільки днів книгу видають додому?
5. Чого боїться книга?
6. Які ви знаєте прислів’я про книгу?
Бібліотекар. Любі першокласники. Я дуже рада, що шкільна бібліотека поповнилася новими читачами. Двері бібліотеки завжди відкриті для вас. Хай не буде у вас жодного дня, коли б ви не прочитали бодай однієї сторінки з нової книги.